De nieuwe PEUGEOT E-208: onweerstaanbaar en leuk om mee te rijden

De nieuwe PEUGEOT E-208: onweerstaanbaar en leuk om mee te rijden

De 208 was de bestverkochte auto in Europa in 2022 en is een iconisch model in het PEUGEOT-gamma. Nu krijgt hij een geheel nieuwe dimensie. De 208 wordt opgefrist en wordt nog onweerstaanbaarder dankzij zijn 100% elektrische versie met een rijbereik van 400 km, zijn opnieuw uitgevonden design, geavanceerde technologie en rijplezier in combinatie met nieuwe aandrijflijnen.

De nieuwe PEUGEOT lichtsignatuur siert nu ook de nieuwe E-208. Deze werd geïntroduceerd op de 9X8 Hypercar, de nieuwe 508 en 508 SW, en onlangs op de nieuwe 2008. De drie lange verticale lichtklauwen zijn een kenmerkend element van deze signatuur en zijn geïntegreerd in de glanzend zwarte inzetstukken op de bumper. Ze zijn verplaatst naar de buitenste rand van de auto en helpen om de 208 een meer solide, visueel bredere uitstraling te geven.

Alle nieuwe 208's zijn uitgerust met deze nieuwe signatuur van de koplampen. Op GT-versies gaat dit lichtkenmerk zelfs nog verder: het opvallende effect van de drie lichtklauwen wordt uitgebreid naar de verlichtingsfunctie van de volledige LED-koplampen met behulp van drie onafhankelijke optische modules.

Een voorzijde met een nieuwe look

Alle nieuwe 208-modellen zijn voorzien van een volledig nieuw front, waarmee de 208 het nieuwe tijdperk van PEUGEOT-design inluidt, met het nieuwe logo van het merk in het middelpunt.
De grille heeft een evoluerend carrosseriekleurig patroon dat opgaat in de bumper. Dit ontwerp weerspiegelt de elektrificatie van het gamma en geeft de nieuwe E-208 meer evenwicht. De grille en de carrosserie zijn niet langer gescheiden, maar vormen één geheel, wat de visuele robuustheid, efficiëntie en moderniteit ten goede komt.

Een nieuw ontworpen achterlichtblok

De nieuwe E-208 vindt de emblematische signatuur van de achterlichten van het merk opnieuw uit, die bestaat uit drie naast elkaar geplaatste rode klauwen. Het nieuwe design blijft trouw aan deze drie clusters, maar ze zijn nu horizontaal. Ze bestaan uit drie elegante lijnen van LED's die de zwarte strip rond het kofferdeksel verlengen en de auto een indrukwekkender zicht naar achteren geven en bijdragen aan de perceptie van een grotere breedte. Op de GT-versie zijn de achteruitrijlichten en richtingaanwijzers ook met LED uitgevoerd.



Elegante nieuwe stoffen

De aantrekkingskracht van het interieur van de Nieuwe 208 wordt versterkt door de nieuwe zetelbekleding, geïllustreerd door de nieuwe zwarte Alcantara bekleding met Adamite groene stiksels (beschikbaar als optie op de GT-versie). De GT-versie heeft het hoogste niveau van aandacht voor detail, met de dashboardbekleding en armsteunen ook voorzien van elegante Adamite groene stiksels.

Een nieuw ontwerp voor het digitale instrumentenpaneel

Het instrumentenpaneel bevindt zich op ideale ooghoogte van de bestuurder en heeft een digitaal display op de ALLURE- en GT-versies. Het royale 10-inch digitale scherm heeft een nieuw design en, op de GT-versie, standaard een 3D-weergave. Bestuurders kunnen de kleur van het display en de lay-out en presentatie van de informatie aanpassen aan hun voorkeuren. Voor de ACTIVE-versie heeft de nieuwe 208 een analoog instrumentenpaneel met 3,5" kleurenscherm behouden.
Het grote centrale 10-inch touchscreen is standaard op alle nieuwe 208's, terwijl voorheen de eerste twee uitrustingsniveaus met een 7-inch scherm werden geleverd. Deze ideale interface maakt het eenvoudig om de nieuwste generatie infotainmentsystemen PEUGEOT i-Connect en PEUGEOT i-Connect Advanced te bedienen.

Op de nieuwe 208 ALLURE en GT is het centrale scherm voorzien van HD-technologie. Op alle versies zitten de pianotoetsen nog steeds onder het centrale scherm voor snelle toegang tot de belangrijkste functies.



Elektrificatie in onze genen en connectiviteit op een nieuw niveau

De nieuwe E-208 heeft een 115kW/156bhp volledig elektrische motor, gecombineerd met een 51kWh batterij, die zorgt voor een actieradius van 400km (WLTP gecombineerde cyclus onder homologatie).
De 11kW driefase boordlader is standaard en biedt een antwoord aan alle toepassingen en laadoplossingen. De geschatte oplaadtijd van 20% tot 80% is minder dan 25 minuten vanaf een snellader (100kW), 4 uur 40 minuten vanaf een Wallbox (7,4 kW) en 11 uur 10 minuten vanaf een versterkt stopcontact (3,2kW).

Voor klanten die voor het eerst kennis willen maken met elektrificatie, biedt de nieuwe 208 twee nieuwe 48V HYBRID-aandrijflijnen van PEUGEOT, bestaande uit een PureTech 100 pk en een 136 pk benzinemotor van de nieuwste generatie, gecombineerd met de e-DCS6 elektrische zesversnellingsbak met dubbele koppeling waarin een elektromotor is geïntegreerd.

Dankzij een batterij die tijdens het rijden wordt opgeladen, biedt deze technologie extra koppel bij lage toerentallen en een tot 15% lager brandstofverbruik. In de stad kunnen de nieuwe 208 HYBRID 100 en HYBRID 136 meer dan 50% van de tijd in 100% emissievrije elektrische modus rijden.