New Citroën Berlingo ontvangt prijs Autobest 2019

New Citroën Berlingo ontvangt prijs Autobest 2019

Na een wedstrijd met zes finalisten won de New Citroën Berlingo de "Autobest 2019"-trofee voor "Best Buy Car of Europe" in 2019. Deze prijs wordt toegekend voor de beste koop op het gebied van auto’s in 2019, waarmee de jury dus de 3de generatie van de uitvinder van de bestelbreaks prijst, de ideale partner voor alle gezinnen en alle vormen van vrijetijdsbesteding. De New Berlingo heeft een modern design dat aansluit bij de nieuwe identiteit van Citroën. Hij biedt meer comfort en meer gebruiksgemak, en beschikt over bijna 20 rijhulpsystemen.

Nadat Linda Jackson, Chief Executive Officer van Citroën, de MANBEST (MANager BEST) prijs voor 2018 had gewonnen, maakte de jury van Autobest de resultaten van de beste auto van 2019 bekend: de New Citroën Berlingo werd uitgeroepen tot "Best Buy Car of Europe", naast de Peugeot Rifter en de Opel Combo Life.

Sinds 2001 bekroont Autobest elk jaar de auto die de meeste stemmen verzamelt. De deelnemers worden door 31 gespecialiseerde journalisten uit evenveel Europese landen geëvalueerd op basis van 13 criteria, waaronder de prijs-kwaliteitverhouding, het design, het comfort en de technologieën, maar ook de servicekwaliteit en de beschikbaarheid van wisselstukken in het verdelernet.

Dit is de eerste keer in de geschiedenis van Autobest dat de prijs "Best Buy Car of Europe” voor het tweede achtereenvolgende jaar aan dezelfde constructeur wordt toegekend. Net als de SUV Compact Citroën C3 Aircross die vorig jaar werd gekozen, onderscheidde de New Citroën Berlingo zich van zijn concurrenten en won hij deze 18de editie van de prijs dankzij zijn sterk vernieuwde design, zijn technologieën en zijn keuze van motoren van de nieuwste generatie, die een echte frisse wind laten waaien in het segment van bestelbreaks. Deze nieuwe generatie bouwt voort op de verwachtingen van de klanten en illustreert als geen ander de nieuwe merksignatuur ‘Inspired by you’. De veelzijdige New Citroën Berlingo is een doordachte keuze voor gezinnen en senioren, die in hem de ideale partner voor hun actieve levensstijl vinden, met dank aan zijn royale plaatsaanbod en uitzonderlijke functionaliteit.

Deze prijs voor de PW-versie van de New Berlingo komt bovenop de prestigieuze titel van "International Van Of The Year 2019" die afgelopen september op het Autosalon van Hannover werd toegekend voor de bedrijfswagenversie (New Citroën Berlingo Van). Een andere prijs die deze week werd uitgereikt, was de Argus Trophy 2019 "Utility of the Year", die eens te meer getuigt van de grote vooruitgang in stijl, prestaties en uitrusting van deze 3de generatie van de Berlingo, een belangrijke pion bij de LBW van Citroën in Europa.

Als bestseller in bijna zeventien landen in 2017 blijft de Berlingo ook vandaag de op een na meest verkochte auto van het merk, na de C3. In totaal liepen er sinds de lancering van het oorspronkelijke model in 1996 al meer dan 3,3 miljoen exemplaren van de band. Moderner en uitgerust met de stilistische codes van de nieuwste modellen van Citroën, past de New Berlingo in het kader van de vernieuwing van het merk. Sinds zijn introductie in september 2018 werden voor dit nieuwe model al meer dan 13.000 bestellingen geplaatst. Mee daardoor kan Citroën zijn verkoopdynamiek verder doen groeien. Met meer dan 690.000 inschrijvingen in Europa eind oktober (een record sinds 7 jaar) boekte Citroën een groei van 6% in Europa, meer dan 3 maal hoger dan de markt.